Autor Wiadomość
ladzio
PostWysłany: Nie 13:56, 14 Maj 2006   Temat postu: Ustawianie zapłonu

Aby stwierdzić czy wyprzedzenie zapłonu jest właściwe należy: 1. Wykręcić świecę z głowicy, przez otwór na świecę włożyć pionowo do cylindra listewkę drewnianą lub kawałek sztywnego drutu aż do zetknięcia z tłokiem 2. Obracając kołem zamachowym w prawo ustalić zwrot zewnętrzny tłoka i zaznaczyć to położenie na listewce rys. 45. Następnie w gorę od tego położenia odmierzyć na listewce wielkość wyprzedzenia zapłonu ( 4,4 mm). Obrócić powoli kołem magnesowym w lewo, tak ażeby obniżyć tłok o wielkość zaznaczoną na listewce. Jeżeli w tym położeniu tłoka styki przerywacza zaczynają się rozchylać- to zapłon ustawiony jest prawidłowo.



Moment rozwarcia styków najprościej jest ustalić za pomocą bibułki papierowej włożonej między styki. Lekko ciągnąć palcami za bibułę podczas wolnego obracania kołem zamachowym łatwo wyczujemy moment, w którym styki przerywacza zaczną się rozchylać zwalniając bibułę. Zamiast bibuły papierowej można również użyć pasek cienkiej folii aluminiowej. Przed przystąpieniem do kontroli ustawienia zapłonu należy sprawdzić czy maksymalny odstęp styków przerywacza jest prawidłowy. Po ewentualnym stwierdzeniu złego ustawienia zapłonu, koryguje się go przez obracanie podstawy iskrownika. W tym celu należy poprzez otwór w kole zamachowym za pomocą wkrętaka zluzować trzy wkręty 1, mocujące podstawę do obudowy silnika rys.46 . Obracając podstawkę iskrownika w prawo zmniejszamy wyprzedzenie zapłonu, obracając w lewo- zwiększamy wyprzedzenie zapłonu. Po przekręceniu podstawy iskrownika i dokręcenie jednego z wkrętów mocujących 1 sprawdzić ponownie wyprzedzenie zapłonu, jeżeli jest właściwe wówczas dokręcić mocno wszystkie 3 wkręty.

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group