FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Rasowanie silnika. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
ladzio
Administrator
Administrator



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

PostWysłany: Nie 9:58, 14 Maj 2006 Powrót do góry

Rasowanie dla kazdego, czyli przeróbki, porady dla wszystkich którzy chca zwiekszyc moc swojego motorka. Olej - silniki dwusuwowe wymagaja do poprawnej pracy mieszanki benzyny z olejem zapewniajacej im odpowiednie smarowanie. Standardowa mieszanka dla Rometów to 30:1 z olejem. Najczesciej uzywanym olejem jest Mixol. Jesli chcesz podrasowac swój motorek nie uzywaj tego oleju! Mixol powoduje osadzanie nagaru na glowicy i denku tloka i co kilka tys. km (ok. 7tys.) te elementy wymagaja czyszczenia. Najlepszym olejem jest Husqwarna (do pil motorowych). Olej ten umozliwia osiagniecie maksymalnych obrotów silnika, a co za tym idzie i predkosci maksymalnej. Ma tez jeszcze jedna zalete: stosujac ten olej zapobiegniemy dymieniu spalin. Dobrymi olejami sa tez: Elf Moto 2DX Ratio, Esco 2t lub podobne oleje do dwusuwów znanych koncernów. Paliwo - w chwili gdy pisze ten tekst etylina 95 bezolowiowa kosztuje 3,25zl\l i jest to najtansze z najlepszych paliw. Starsze silniki (Komar) które sprezaja mieszanke paliwowo-powietrzna do wartosci mniejszych niz 8 nie wykorzystuja w pelni zalet wysokooktanowych paliw. Jesli twój motorek ma sprezanie rzedu 9-10 mozesz z powodzeniem stosowac benzyne 98 oktanowa. Jest co prawda sporo drozsza ale oferuje dobre osiagi. Najlepiej by bylo kupowac benzyne 98 na stacjach Orlen - wiem z doswiadczenia, ze paliwa tego producenta oferuja najlepsza wydajnosc i mniejsze zuzycie. Nagar - nagar jest naszym wrogiem, uniemozliwia odpowiednie chlodzenie silnika, a przez to szybsze jego zuzycie. Jesli stosujesz odpowiedni olej (czyt.: Husqwarna) mozesz pozostac jedynie przy oczyszczaniu tlumika i kolanka z nagaru. Jesli uzywasz Mixolu lub oleju Lux bedziesz musial usunac nagar takze z tloka i oczyscic pierscienie. Spaliny - wazna jest tez szczelnosc ukladu wydechowego. Uklad: kolanko - tlumik powinien byc idealnie szczelny. Aby to sprawdzic uruchom silnik i zatkaj wylot tlumika - silnik powinien sie dlawic, a najlepiej bedzie gdy zgasnie - bedzie to swiadczylo o szczelnosci ukladu wydechowego. Gdy po zatkaniu wylotu silnik nie reaguje to jest bardzo zle. Spaliny znalazly nieszczelnosci i w czasie jazdy na wyzszych obrotach tymi otworami beda wydostawaly sie na zewnatrz. Te nieszczelnosci beda powodowaly zawirowania w spalinach i uniemozliwia osiagniecie maksymalnych obrotów! Uszczelnij zlacze kolanka z tlumikiem a takze kolanka z cylindrem (najlepiej sznurkiem azbestowym lub specjalna podkladka). Regulacja - czasami gdy wydaje ci sie ze twój sprzet kiedys pracowal lepiej a teraz jego osiagi zmalaly moze okazac sie, ze niektóre jego elementy (gaznik, zaplon) ulegly rozregulowaniu. Nalezy je takze wyregulowac wg danych producenta. Czasami dobre efekty daje zwiekszenie ilosci paliwa i powietrza w mieszance - spowoduje to co prawda wzrost zuzycia paliwa, ale poprawi przyspieszenie i predkosc maksymalna motorku. Sprezanie - aby w pelni wykorzystac zalety paliw wysokooktanowych nalezy zwiekszyc sprezanie. Zdejmujemy glowice i zeszlifujemy max. 2mm z jej powierzchni. Trzeba uwazac aby po zeszlifowaniu tlok nie uderzal w elektrode swiecy lub w komore spalania (jesli tak sie stanie komore powiekszamy papierem sciernym). Nastepnie polerujemy papierem sciernym o gradacji 200, pózniej 400 a na koncu najdrobniejszym jaki uda sie nam kupic. Calosc pluczemy w benzynie aby pozbyc sie opilków. Rezygnujemy równiez ze standardowej podkladki pod glowice i dorabiamy nowa o grubosci max 0,3mm. Ja zrobilem taka z puszki po piwie (?!) i spisuje sie znakomicie. Uszczelke sklejamy silikonem wysokotemperaturowym i dociagamy glowice. Uwaga opisanego tu zabiegu podsprezania nie powinni stosowac uzytkownicy Simsonów poniewaz w ich wypadku silnik po takich przeróbkach zaczyna dzwonic, a lozyska na wale zuzywaja sie znacznie szybciej. Polerowanie - aby podniesc predkosc obrotowa silnika nalezy umozliwic mieszance jak najszybsze przemieszczanie sie wewnatrz cylindra. Polerowac nalezy kanal wylotowy, kanal wlotowy, kartery w silniku, denko tloka i jego wewnetrzna czesc oraz wypolerowac glowice, a dokladnie komore spalania. Polerowac mozna bardzo drobnym papierem sciernym lub specjalna pasta polerska. Kanaly wylotowe i wlotowe nalezy polerowac papierem o gradacji 180 a pózniej wyrównac najdrobniejszym i wypolerowac pasta. Po tych przeróbkach silnik zyska na mocy, dynamice i zwiekszy sie predkosc maksymalna motorku (przyklad: mój Romet 50T-1 standardowo: 2,5KM przy 5800obr\min, v,max 55km\h, po przeróbkach: moc ok. 3KM przy 6100 obr\min, v. Max 65km\h).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin