FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ustawianie zapłonu Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
ladzio
Administrator
Administrator



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

PostWysłany: Nie 13:56, 14 Maj 2006 Powrót do góry

Aby stwierdzić czy wyprzedzenie zapłonu jest właściwe należy: 1. Wykręcić świecę z głowicy, przez otwór na świecę włożyć pionowo do cylindra listewkę drewnianą lub kawałek sztywnego drutu aż do zetknięcia z tłokiem 2. Obracając kołem zamachowym w prawo ustalić zwrot zewnętrzny tłoka i zaznaczyć to położenie na listewce rys. 45. Następnie w gorę od tego położenia odmierzyć na listewce wielkość wyprzedzenia zapłonu ( 4,4 mm). Obrócić powoli kołem magnesowym w lewo, tak ażeby obniżyć tłok o wielkość zaznaczoną na listewce. Jeżeli w tym położeniu tłoka styki przerywacza zaczynają się rozchylać- to zapłon ustawiony jest prawidłowo.



Moment rozwarcia styków najprościej jest ustalić za pomocą bibułki papierowej włożonej między styki. Lekko ciągnąć palcami za bibułę podczas wolnego obracania kołem zamachowym łatwo wyczujemy moment, w którym styki przerywacza zaczną się rozchylać zwalniając bibułę. Zamiast bibuły papierowej można również użyć pasek cienkiej folii aluminiowej. Przed przystąpieniem do kontroli ustawienia zapłonu należy sprawdzić czy maksymalny odstęp styków przerywacza jest prawidłowy. Po ewentualnym stwierdzeniu złego ustawienia zapłonu, koryguje się go przez obracanie podstawy iskrownika. W tym celu należy poprzez otwór w kole zamachowym za pomocą wkrętaka zluzować trzy wkręty 1, mocujące podstawę do obudowy silnika rys.46 . Obracając podstawkę iskrownika w prawo zmniejszamy wyprzedzenie zapłonu, obracając w lewo- zwiększamy wyprzedzenie zapłonu. Po przekręceniu podstawy iskrownika i dokręcenie jednego z wkrętów mocujących 1 sprawdzić ponownie wyprzedzenie zapłonu, jeżeli jest właściwe wówczas dokręcić mocno wszystkie 3 wkręty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin